
Venstres nyvalgte byrådsgruppe har på et møde den 23. november konstitueret sig som følger:
Henrik Jørgensen: Gruppeformand – Byrådsgruppen, 2. Viceborgmester, Næstformand Økonomiudvalget, Formand for Vendsyssel Teater, Bestyrelsen Hjørring Erhvervscenter.
Jørgen Christensen: Næstformand – Byrådsgruppen, Økonomiudvalget.
Bjarne Mølgaard: Børne, Undervisning og Fritidsudvalget, Udvidet Folkeoplysningsudvalg (§17 stk.4).
Søren Smalbro: Formand Teknik og Miljøudvalget, Repræsentantskabet HMN, Udvalget for By og Landdistriktsudvikling (§17 stk.4).
Claus Mørbak Højrup: Arbejdsmarked og uddannelsesudvalget, Sundhed, Ældre og Handicapudvalget og Bestyrelsen Hirtshals Havn.
Svenning Christensen: Børne, Undervisning og Fritidsudvalget. Bestyrelsen Hjørring Vandselskab A/S.
Lone Olsen: Sundhed, Ældre og Handicapudvalget.
I øvrigt er det værd at bemærke samtlige medlemmer af den nuværende Byrådsgruppe som var på valg blev genvalgt og forsætter i den nye Byrådsgruppe pr. 1.januar 2018 og den kommende fireårs periode.
Nyvalgt i Venstres Byrådsgruppe er Lone Olsen som kommer fra Tårs.
– Jeg er glad for at vi har kunnet konstituere os til alles tilfredshed på mødet i aften og jeg ser frem til et forsat godt samarbejde i Byrådsgruppen i de kommende fire år, udtaler gruppeformand Henrik Jørgensen.
– Venstre har ikke haft det kommunalvalg som vi havde ønsket os, heller ikke i Hjørring Kommune og derfor er jeg specielt glad for at vi for første gang i de sidste otte år er med i en konstituering og både har forhandlet os til næstformandsposten i Økonomiudvalget og formandsposten i Teknik og Miljøudvalget, slutter Henrik Jørgensen.
Foto: Arkiv.






















































