
Det fremgår ikke af farvevalget nedenfor, men de næste fire år bliver byrådet rødt med et flertal af Enhedslisten, SF og ikke mindst Socialdemokratiet. Dermed hedder borgmesteren, som allerede afsløret i nat, med garanti også efter den 1. januar 2018 Arne Boelt.
Til gengæld fik de to andre borgmesterkandidater Per Møller fra Det Konservative Folkeparti med 2.133 og Henrik Jørgensen fra Venstre med 1.226 personlige stemmer også fine valgtal ved KV17, men ingen når dog Arne Boelt til sokkeholderne med 10.235 personlige stemmer i Hjørring Kommune. Fremhæves kan også på en flot 7. plads den lokale Dan Andersen fra Hirtshals.
Lokalt blev også Laila Zielke valgt ind med 470 personlige stemmer, hvilket hun er beæret over og glæder sig arbejdet i Hjørring Byråd.
– Jeg er meget glad, taknemmelig og beæret over den store opbakning og tiltro, som så mange har vist mig, ved at stemme personligt på mig. Tusind tak Også til de mange, som har hjulpet mig på vej de seneste intense uger, noterer Laila Zielke, som i Hjørring Byråd får følgeskab af den konservative Mette Jensen ligeledes fra Hirtshals.
– Det Konservative Folkeparti fik tre mandater og jeg var heldig at få det ene mandat. Tusind tak til alle jer, der har bakket op, opmuntret, sat plakater op, set på uendelig mange FB opslag og meget, meget mere. Jeg er glad og taknemmelig og vil gøre mit bedste, fastslår Mette Jensen.
FlaskePosten ønsker alle de valgte et stort tillykke og i særdeles da en kæmpe lykønskning til de socialdemokratiske vindere anført af stemmeslugeren Arne Boelt.
Meget mre om selve konstitueringen senere.
Kilde: Hjørring Kommune og TV2 Nord.
























































