Lokal deltagelse ved judostævne i Brønderslev

Hele syv kæmpere fra Hjørring Judoklub deltog i weekendens judostævne i Serritslevhallen.

13

Deltagerne i weekendens judostævne i Brønderslev var brødrene Lukas og Buster Sørensen, Emil Lehmann Jensen, Maria Bilic, Victor Gaarden Andersen, Jakob Kirmayer fra Bindslev og Emil Fjeldvig fra Hirtshals.

Buster har kun været med til et stævne før og er stadigvæk meget ny, men han havde mod på at prøve igen. Han vandt to kampe med fine kast, men blev i sin tredje kamp ret hurtig kastet. Da  de i alt var otte kæmpere i vægtklassen, resulterede det dog ikke i en medalje.

I storebroder Lukas’ vægtklasser var der der tre kæmpere. Lucas har også kun gået til judo i et par måneder. Han tabte den første kamp mod en noget mere rutineret kæmper, men anden kamp vandt han med en flot Ippon. Han fik en fin sølvmedalje med hjem.

Maria deltog første gang efter en længere stævnepause. Hun var  noget usikker, men gjorde alligevel god modstand. Hun tabte dog begge sine kampe

Emil Lehmann har også efter en længere stævnepause valgt at være med igen. Han fik tre kampe, men måtte se sig besejret af noget mere rutinerede modstandere. Klubben håber, han er klar igen næste weekend, så han kan få noget mere kamperfaring.

– Jakob og Victor var i samme vægtklasse og skulle kæmpe mod hinanden i deres første kamp, så her var de da sikre på, at Hjørring ville vinde. Man kan godt se, at de to drenge træner sammen til daglig. Kampen blev lang og hård med mange forskellige kast, men til sidst løb Jakob af med sejren. Han var ret forpustet og var derfor ikke helt klar til næste kamp, som han tabte hurtigt. I tredje kamp  blev han kastet og landede i bro, hvilket betyder det samme som at lande på ryggen, så han kom hjem med en flot broncemedalje, fortæller Evi Kirmayer fra Hjørring Judoklub.

Victor fik også to kampe mere, som trak ud, men han måtte se sig besejret til sidst.

Til Emil Fjeldvig var der ingen modstandere i hans egen aldersgruppe, så han blev rykket op til de ”store drenge” på under 21. Han kæmpede bravt, men de noget større og ældre modstandere havde både flere kræfter og mere erfaring, så han tabte sine kampe.

Det har været en dejlig læringsrig dag og klubben er klar igen til Vendelboturneingen samme sted.

Foto: Evi Kirmayer.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments