Super god start på året i løbeklubben Havstrygerne

Efter en kort periode med "vinterhi" henover jul og nytår er der igen fart over feltet hos løbeklubben Havstrygerne.

13

Traditionen tro er der mange, der genoptager løbetræningen igen i starten af januar måned i den lokale løbeklub Havstrygerne. Og det er sket igen i år – måske i endnu større udstrækning end de senere år.

– Forklaringen er nok en kombination af flere forhold; flere har været lidt i ”vinterhi”, en hel del er med i projekt ”Vendsyssel På Vægten” – et projekt som er iværksat af et par politikere i Hjørring og hvor det egentlige formål er at tabe sig og hvor man er inddelt i hold, forklarer klubbens løbetræner Lars Hansen.

Herudover er der også allerede kommet en del nye løbere – herunder en del yngre løbere.

Endelig har klubben henover efteråret også fået et par dygtige løbere tilknyttet fra Eritrea, hvilket også er en sjov udfordring.

Virkelig dejligt at opleve det gå-på-mod og humør der mødes op med til træning i klubben. Det tegner aldeles lovende for sæsonen 2017.

Der startes et decideret begynderhold – gå/løbe – op i starten marts måned, men vil man i gang med at motionere nu, ja så er der altid flere at følges med i Havstrygerne.

Klubbens træningstider er mandag og onsdag kl. 17.30 og lørdag kl. 10.00. Alle dage fra Hirtshals Idrætscenter.

I øvrigt er der generalforsamling i klubben på lørdag 12.30 i Hirtshals Idrætscenter.

Foto: Fotografen Hirtshals.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments