
På landsplan er andelen af kvinder i byrådene på 29,7 %. I Hjørring Byråd er andelen på 25,8. %. Det burde vi kunne gøre bedre!
For at sætte fokus på den problematik kører Kvinderådet en tværpolitisk kampagne fra den 3. ti 5. november. I Hjørring bliver det i form af en uddeling af materiale, der opfordrer til at stemme på en kvinde til byrådsvalget den 21. november.
Uddelingen vil foregå på gågaden Metropol i Hjørring lørdag den 4. noevmber kl 10, hvor der vil være kandidater til stede fra LA, Venstre, De Radikale, Socialdemokraterne, SF, Alternativet og Enhedslisten.
– Et byråd skal helst være så repræsentativt som muligt, så den afspejler så stor en del af kommunens borgere som muligt. Derfor burde der også være plads til flere kvinder i byrådet, siger tovholder Louise Bilde Hvelplund fra Enhedslisten.
Kampagnen opfordrer til at tage den overvejelse med ind i stemmeboksen, uanset hvilken politisk observans man har, fastslår Louise Bilde Hvelplund.
Frem mod det næste kommunalvalg, der finder sted den 21. november, vil vi på den lokale webavis slippe debatten fri og sætte fokus på den lokalpolitik og de politikere, som har indflydelse på livets gang i Hjørring Kommune.
Foto: Hanne Hvidegaard.























































Vi skriver altså 2017…. jeg stemmer på en person. Ikke en kvinde eller en mand!