Sammenhold hos ynglingespillere i Hirtshals Boldklub

Lørdag eftermiddag kl. 15.30 mødtes en flok tidligere ynglingespillere, som i den grad nu er old boys, men som har holdt sammen igennem 44 år hos Hirtshals Boldklub.

20

Livslangt sammenhold og venskab kan man roligt kalde det, som ynglingeholdet fra 1971/72 har skabt og fastholdt hos Hirtshals Boldklub.

Det er nu 44 år siden, at uddannelse, militær, fraflytning og andet spredte dem over det ganske land og udland. Hvert år på den anden lørdag i september samles de ikke desto mindre på Hirtshals Stadion, hvor de spiller en kamp på nu omkring to gange 30 minutter til trods for, at yngste mand har rundet de 60 år.

– Der bliver faktisk også gået til den, selv om der er blevet længere fra tanke til handling, hvilket ses i fællesbadet efter kampen, hvor utallige blå mærker og rifter bliver drøftet. For første gang endte kampen i lørdags uafgjort med 3.3, og ny håneret må afvente næste år, fortæller Jan Christiansen, der i dag bor i Hirtshals.

De senere år er aktiviteten udvidet med ture hvert andet år til internationale topkampe. I 2017 går turen til Italien. I alle årene har ægtefællerne været med hver femte år. Lørdagene afsluttes med festmiddagen på Hirtshals Kro. Søndag morgen er der fælles morgenmad inden afgang og på gensyn.

Drengene sætter dette unikke sammenhold meget højt, hvilket også afspejles i de få afbud, der er de enkelte år. Et stærkt sammenhold, som den daværende træner Villy Pedersen altid deltog i indtil til sin død for nu 4 år siden.

Foto: Liggende: Jan Christiansen. Siddende fra højre Hans Erik Kristoffersen, Leif Nielsen, Kenneth Christensen, John Olesen og Per Klitt Jensen. Stående fra højre: Flemming Smed Christensen, Niels Engbjerg, Tage Rishøj, Erik Poder, Yngve Pedersen, Morten Andersen og Thorkild Bjerre Christensen. 

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments