
Tidligere på måneden blev der begået 105 indbrud på ti dage, og i den netop overståede weekend kunne Nordjyllands Politi ifølge Nordjyske konstatere hele 55 indbrud.
– Det er selvfølgelig helt uacceptabelt, at nordjyderne skal leve i frygt for, at deres hjem bliver gennemrodet af ubudne gæster. Politiet har stort fokus på problemet, men når vi ser 55 indbrud på en weekend, er der noget helt galt, siger Rasmus Prehn.
Derfor vil Rasmus Prehn onsdag bede justitsministeren forholde sig til, hvad der kan dæmme op for de mange indbrudssager.
– Vi skal hurtigst muligt have genoprettet trygheden i Nordjylland, og jeg håber, at ministeren vil sætte sig i spidsen for, at det sker.
Rasmus Prehn stiller i den forbindelse dette spørgsmål til justitsministeren i onsdag:
– Hvad mener ministeren, der skal gøres for at nedbringe antallet af indbrud i Region Nordjylland, hvor man på 10 dage har oplevet hele 105 indbrud?
Foto: TV2 Nord.





















































