Per Møller: Fællesskab er vigtigt ved Vendsyssel på Vægten

Vendsyssel på Vægten handler primært om vægttab, men vigtigt er også fællesskabet, konstaterer formand Per Møller.

197
Viceborgmester Per Møller og de konservative i Hjørring Kommune er positive overfor et nyt lægehus i Hirtshals.

Vendsyssel på Vægten handler primært om vægttab, noterer Hjørring ErhvervsCenter. Men et vigtigt element er også fællesskabet om at gå ned i vægt.

På den måde kan deltagelse i konkurrencen bidrage til at skabe øget trivsel på arbejdspladserne. Det siger Per Møller, som er formand i styregruppen for Vendsyssel på Vægten.

Konkurrencen er tilrettelagt således, at både små og store virksomheder – samt grupper af privatpersoner – kan deltage. Deltagelse foregår i hold på 3 til 5 personer. Og der er ingen grænse for, hvor mange hold der kan deltage fra den enkelte virksomhed.

Fristen for tilmelding til Vendsyssel på Vægten 2018 er 6. januar. Pris pr. hold er 600 kr. Konkurrencen løber i 8 uger og starter med indvejning den 6. januar. Frem til slutvejningen 3. marts rapporterer holdene ugentligt om vægttabet.

Vinderen er det hold, der tilsammen har haft det største procentvise vægttab.

Information/tilmelding til Vendsyssel på Vægten 2018 kan ses på www.vendsysselpaavaegten.dk.

Vinder af Vendsyssel på Vægten 2017: Wolf Camper, Tårs (Foto: Hjørring ErhvervsCenter).

1697 deltog i den første udgave af Vendsyssel på Vægten. Per Møller håber at komme op på mindst 2000 deltagere i år.

2018-udgaven er udvidet med flere sponsorer, præmiesummen er løftet til over 150.000 kr., og der er en udvidet række arrangementer undervejs med bl. a. Charlotte Bøving (Lægens Bord på DR2), Christian Bitz (TV2) og Brian Holm (eks-cykelrytter).

Desuden har Vendsyssel på Vægten indgået et omfattende samarbejde med EUC Nord, der står for en række kurser for deltagerne i tilberedning af lækker og sund mad.

Kilde: Hjørring ErhvervsCenter.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments