
Bestyrelsen hos Hirtshals Havn består af 7 medlemmer, hver med sin personlige stedfortræder, som blev valgt ved onsdagens konstituerende byrådsmøde i Hjørring Kommune.
I henhold til vedtægterne for Hirtshals Havn er borgmesteren født medlem af
havnens bestyrelse, derudover vælger Byrådet 2 medlemmer af og blandt dets
medlemmer, mens 4 vælges af Byrådet uden for dets medlemskreds.
Ved valg af sidstnævnte 4 medlemmer skal Byrådet tage hensyn til, at havnebestyrelsen
samlet set skal have den fornødne bredde, faglige indsigt og ekspertise med henblik på at kunne lede havnen på et kommercielt grundlag i et konkurrenceudsat marked.
Den siddende bestyrelse for Hirtshals Havn indstiller til det kommende Byråd
hvilke personer, der skal udpeges til at besætte de 4 bestyrelsesposter, der ikke
er valgt blandt Byrådets midte. Udpegning sker på Byrådets konstituerende
møde, hvor havnebestyrelsen, i henhold til Lov om havne § 9, stk. 2, skal udpeges.
Medlemmer og stedfortrædere vælges for den kommunale valgperiode.
Lovgrundlag
Hirtshals Havn er en kommunal selvstyrehavn, der drives i henhold til Lov om
havne.
Beslutning
Blandt Byrådets medlemskreds udpeges følgende:
Arne Boelt (født næstformand) (A), Claus Mørkbak (V), Dan Andersen
(T). Der udpeges ikke stedfortrædere for disse.
Uden for Byrådets medlemskreds udpeges følgende:
Anker Laden-Andersen, Sven Buhrkall, Poul Nielsen og Katja Nowak
Nielsen.
Forud var det meddelt, at pr. 31. december 2017 udtræder Knud Damgaard og Mogens Bjerre af bestyrelsen hos Hirtshals Havn.
Foto: Catwizle Production.






















































Vedr. Ny bestyrelsesmedlemmer til Hirtshals havn, det kan være, at det er det der skal til for at vi der bruger havnen fra søsiden ,kan få nogle ordentlige forhold til op losning af vores fisk og tankning af brandstof . Som det er nu er det kun turister der har glæde af alle de forbedringer havnen har gang i
Henning Brogaard
Hg 45 Pavia