
Jesper Lauritsen var teamleder for den lille gruppe af biologer og andre miljøfolk, der henover sommeren 2015 fik den ejendommelige ide, at de ville lave deres eget folkemøde i byen om natur i Hjørring Kommune.
Med den konstatering indleder journalist Klaus Videbæk fra Danmarks Radion et smukt og dugfrisk portræt af lige præcis Jesper Lauritsen, som er chef for det, der blev til Naturmødet og netop nu afholdes for tredje gang i Hirtshals.
I det første år sad de med ondt i maven i ugen op til, nervøse for hvor mange, der ville dukke op, men i dag har Naturmødet sit eget sekretariat, og Jesper Lauritsen er udnævnt til chef for eventet, hvor man over de næste tre dage forventer 20.000 gæster fra hele landet, skriver Klaus Videbæk.
Jesper Lauritsen drømmer ifølge Klaus Videbæk om, at Hirtshals en dag kan blive samlingssted for en naturmødedebat for ikke bare Danmark, men for hele Norden og måske endda resten af Europa.
Man kan læse hele det flotte interiew her hos DR: PORTRÆT.
Du kan her finde hele programmet for Naturmødet 2018.
Foto: Naturmødet.





















































