Kommunen orienterede onsdag om områdefornyelsen i Hirtshals

Der var et pænt fremmøde af interessenter og borgere ved Hjørring Kommunes orienteringsmøde om områdefornyelsen i Hirtshals.

485

Multihallen var tæt pakket med interesserede borgere, som ville høre om det kommende områdefornyelsesprojekt, da Hjørring Kommune onsdag aften holdt orienteringsmøde på Nordsøen Oceanarium.

Turistforeningsformand og byrådspolitiker Jørgen Christensen fra Venstre bød velkommen for derefter at overlade scenen til Kirsten Munk fra Plan & Udvikling, som har været en del af projektet helt fra starten. Men først var der et par informationer om tiltag i Hirtshals.

Arne Poulsen fra Plan og udvikling kunne således fortælle, at Hjørring Kommune inden for kort tid vil fjerne plankerne fra vejarealet i Nørregade og i stedet lægge asfalt.

Dorthe Woldbye fortalte om de kommende renoveringsprojekter af Hirtshals Stadion og svømmehallen i Hirtshals Idrætscenter. Havnens direktør Jens Kirketerp forklarede om de kommende projekter på havnen og opfordrede til at komme til Havnedag den 9. november.

– Jeg har været en del af arbejdsgruppen for Samspil mellem by og havn, og det glæder mig, at det er det projekt, som går i gang først. De tiltag med nye udsigtposter falder jo helt i tråd med den investering i forskønnelse af Havnegade, som Hirtshals Havn forventer at rulle ud i løbet af de næste par år, fortalte efterfølgende den konservative byrådskandidat Mette Jensen.

Leif Lund Jakobsen, som er kulturkonsulent hos Hjørring Kommune, fortalte kort om det kommende byjubilæum i 2019, hvor der vil komme flere møder, hvortil byen borgere kan komme med forslag til arrangementer og tiltag.

– Vi glæder os til snart igen at kunne samle alle interesserede, som har lyst til at putte indhold i jubilæumsåret, fastslog Leif Lund Jakobsen.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments