God nyhed om DM fra B75

Positiv overraskelse for B75, der arrangerer DM i bordtennis i Park Vendia.

14

Nogen var amgiveligt på forhånd bekymrede for, at der ville blive færre tilmeldinger i år til DM i bordtennis, fordi stævnet for første gang i 75 år bliver afholdt i den nordlige del af Danmark.

Tallene viser imidlertid, at der i år faktisk er flere tilmeldinger end de sidste 4 år på trods af beliggenheden i Hjørring:

  • 2013: 114 tilmeldinger
  • 2014: 122 tilmeldinger
  • 2015: 119 tilmeldinger
  • 2016: 121 tilmeldinger
  • 2017: 126 tilmeldinger

– Det er vi selvfølgelig meget glade for, da det viser, at store stævner ikke kun kan fungere i centrale storbyer, men at folk er villige til at rejse, siger Nicklas Bjerregaard fra B75.

Til stævnet vil Park Vendia blive udsmykket med flag, blomster og information omkring de bedste danske spillere og herunder mange, som også har vundet Europa Mesterskaberme.

Der vil blive færre og færre borde i hallen efterhånden, som finalerne nærmer sig. Til de afgørende finaler vil der kun være et bord, hvor der spilles på i midten af hallen, så publikum kan rykke tættere på for at føle de intense øjeblikke, når hver serve og den mindste fejl tæller.

– Vi vil gerne vise vores sport frem for lokalbefolkningen og håber, at så mange som muligt har lyst til at kigge ind i Park Vendia Hallen i løbet af weekenden, tilføjer Jim Christensen fra B75.

Program for DM

Fredag den 3. marts:
16:00 – 21:00 Kvalifikationsrunder.
21:00 – 22:00 Lodtrækning om, hvordan puljerne skal fordeles.

Lørdag den 4. marts:
09:00 – 09:30 Hjørrings borgmester Arne Boelt holder indvielsestale.
09:30 – 18:45 Indledende kampe.

Søndag den 5. marts:
09:30 – 12:00 Semifinaler.
12:30 – 16:00 Finaler.
16:00 – 16:30 Medalje- og præmieoverrækkelse.

Foto: Arkiv.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments