
Evi Kirmayer Jensen bor i Bindslev og har netop af den grund set sin søn få afslag om optagelse på STX i Hjørring, kunne vi i går fortælle på FlaskePosten.
– Det lyder da fuldstændigt GAK, at man ikke kan komme i gymnasiet i Hjørring, fordi man bor i Bindslev, lyder i dag en kommentar fra Lars Christesnen.
– Vi er i samme situation. Vi bor i Tuen, og min datter må heller ikke komme ind på STX og er også blevet afvist på grund af afstanden, skriver Claus Pilgaard.
– Jeg sidder tilbage med en følelse af, at vores børn kun må komme ind, hvis hjørringensernes ungdom ikke selv kan fylde skolen, lyder kritikken fra Tuen.
– Det er bare ikke i orden, eller retfærdigt, konkluderer Claus Pilgaard, som med ironi spidser pointen til ved at foreslå skattelettelser i yderområderne.
Link til første artikel: Evi Kirmayer Jensen fra Bindslev klager over Fordelingsudvalget






















































