Førsteholdet hos Hirtshals Boldklub flot fra start fredag på udebane mod Aabybro IF

Efter den højdramatiske pokalkamp mod Kjellerup IF fra 2. Division fik Hirtshals Boldklub en god sæsonstart i turneringskampen på udebane mod Aabybro IF.

366

Mon ikke træner Frode Langagergaard, som for få år siden havde kæmpe succes med førsteholdet, men derefter var ude af billedet et stykke tid, bærer en stor del af æren for den selvtillid, man igen mærker hos spillerne fra Hirtshals Boldklub.

Med på sidelinjen har cheftræner Frode Langagergaard nu også fået kompetent hjælp af assistenttræner Morten Lund Bering, hvilket utvivlsomt har bidraget positivt til den gode stemning og forhåbentlig også stime af sejre, der venter i efteråret.

I hvert fald var det en pragtfuld kamp, holdet leverede den 8. august mod Kjellerup IF fra 2. Division i DBU Pokalturneringen, idet de dog endte med at tabe 2-3 i overtid på Schlie Arena. Fredag aften ved sæsonstart bidrog selvtilliden givetvis også til en sejr på 0-1 ude mod Aabybro IF.

Målet blev leveret på et straffespark sikkert eksekveret af Martin Eriksen, som ellers ikke var helt tilfreds med indsatsen i Aabybro. Holdet virkede efter hans mening tungt efter den flotte indsats mod Kjellerup IF.

– Du må du dog godt tilføje, at vores keeper Kristoffer Sejrskild blev kampens spiller med samtlige stemmer, da han stod en helt fænomenal kamp og reddede os en håndfuld omgange. Måske hans bedste kamp på førsteholdet, siger Martin Eriksen.

Kæmpe tillykke derfor med en trods alt god start på efterårssæsonen til førsteholdet, der ganske afgjort nu har potentialet til igen at rykke op i Jyllandsserien. Kvaliteterne er åbenlyse!

Fredagens hold fra Hirtshals Boldklub

Foto: Arkiv.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments