
Det var første gang, at Hirtshals Dartklub deltog i en turnering udenfor klubbens rammer,og det blev en succes.
Lørdag var der double, og her stillede Hirtshals med følgende tre par: Chris Mortensen/Thomas Steffensen, Torben Holm/Ove Thomsen og Allan Christensen/Rene Thomsen. Der blev spillet i puljer med 4 hold i hver. Nr. 1 og 2 kom i A slutspil samt 3 og 4 kom i B slutspil.
Det var tydeligt at se, at nerverne spillede ind, da turneringen blev skudt i gang, og det lykkedes ikke for nogen af holdene at få en sejr i deres pulje, så da disse var færdigspillet, var 2 af de 3 hold i B slutspillet, mens Allan og Rene var helt ude, da de var havnet i den eneste 5 holds pulje, der var, og endt sidst.
Dermed var 8 hold altså videre til B slutspil, og i kvartfinalen skulle de 2 hold fra Hirtshals mødes, og det blev Chris og Thomas, som trak det længste strå og kvalificerede sig til semifinalen. Efter godt spil i semifinalen lykkedes det også for Thomas og Chris at kvalificere sig til finalen. Der måtte de desværre se sig besejret i en underholdende kamp. Det blev altså til en andenplads til den nye klub fra Hirtshals.
Søndag var der singler, og her gjorde Hirtshals Dartklub sig igen bemærket og blev et stort samtaleemne i hallen. 32 herrespillere stillede op til singlerækken søndag. Heraf var der følgende 3 fra Hirtshals: Allan Christensen, Jeppe Stolt og Rene Thomsen.
Der var 8 puljer med 4 spillere i hver pulje. Nr 1 og 2 kom i A slutspil, nr. 3 i B slutspil og nr. 4 i C slutspil.
Jeppe, som var det nyeste medlem fra Hirtshals, havde flere muligheder for at få lukket nogle sæt i sine kampe, men tabte desværre og blev nr. 4 i sin pulje. I Allans pulje havde en spiller vundet tre kampe, og de øvrige en, så de tre spillere skulle spille et spil 1001 om, hvem der blev 2, 3 og 4. Her var marginalerne ikke med Allan, og han endte som nr. 4.
Rene leverede en mindre sensation og vandt sine tre puljekampe og gik dermed videre som nr. 1.
Dermed var Allan og Jeppe i kvartfinalerne i C slutspillet og Rene i ottendedelsfinalen i A slutspillet. Jeppe tabte desværre sin kvartfinale, mens Allan og Rene begge vandt.
Det lugtede nu af flere medaljer til Hirtshals Dartklub, og da Rene også vandt sin kvartfinale, samtidig med at Allan vandt sin semifinale, var det en realitet.
Semifinalen blev desværre sidste stop for Rene, men han var yderst tilfreds med sin indsats og stolt af sin 3. plads Allan derimod vandt finalen og tog pokalen med til Hirtshals.
Så alt i alt en forrygende start på klubbens historie, og formand Torben Holm var også stolt af drengenes indsats.
Foto: Hirtshals Dartklub.





















































