
Ingen overtagelse uden fest, lyder mantraet hos Nordjyske Jernbaner, der på søndag overtager den regionale togdrift mellem Frederikshavn og Skørping fra DSB.
De inviterer nemlig til fest på togskinnerne i form af intet mindre end gratis kørsel med alle de blå NJ-tog hele søndag på strækningerne Skagen-Skørping og Hirtshals-Skørping. Derudover vil der også være en officiel indvielse af de nye tog på de nordjyske skinner på Hjørring Station.
Indvielsen vil udover taler med transportminister Ole Birk Olesen og regionsrådsformand Ulla Astman også byde på både musik ved Hjørring Brass Band og et stort kagebord, som man er mere end velkommen til at gå om bord i. Indvielsen finder sted fra klokken 11.45 til 12.
Også på Brønderslev Station vil der være fest og smagsprøver, og man kan endda være heldig at få en lille operakoncert med på vejen i togene mellem Skørping og Aalborg.
Endelig forlyder det fra sædvanligvis troværdig kilde i øresneglen hos FlaskePosten, at der også er lagt op til festligheder ved toget i Hirtshals.
Det fulde program for festlighederne på søndag kan du tjekke her: NT
Kilde: TV2 Nord.






















































Jeg kan ikke forstå I ikke skriver om hvordan folk der bruger scooter pga handicap ikke længere kan komme med toget. Hvis i øn mere info om dette og vil skrive om problematikken er i velkommen til at kontakte mig på 22940337. Mvh Charlotte Clasen
Maria Asp Christensen
Oscar – og så skal du ikke arbejde søndag