
Siden indførelsen af forældrebetaling på ungdomsklubben og klubberne under ungdomsskolen har man angiveligt set et markant fald på indmeldte elever.
Det er ifølge lokalpolitiker Claus Mørkbak Højrup fra Venstre noget skidt, for det er bedre, at de unge kommer i klubmiljøerne, end at de hænger på gaderne i Hjørring Kommune.
– Det afgående skoleudvalg har nu bedt forvaltningen udarbejde et forslag, som skal finansiere betalingen på anden vis, altså kommunalt og ikke via forældrebetaling. Dette vil betyde, at forældrebetalingen bortfalder, og at det igen bliver gratis for de unge at komme i klubberne. Men det bliver op til det kommende skoleudvalg at tage stilling til dette. Det afgående sender dog et signal om, at det ikke fremadrettet ønsker brugerbetaling for medlemskab af klubberne, fortæller Claus Mørkbak Højrup..
Det er ifølge Claus Mørkbak Højrup en god beslutning og sender et godt signal til det kommende udvalg under det nye Byråd i Hjørring Kommune.
Foto: Claus Mørkbak Højrup.






















































