
Af Nicklas Bjerregaard
Bordtennisklubben B75
Denne søndag spillee både Juniordivisionen og Pigedivisionen i Brønderslev. Juniordivisionen skulle møde Vejle-Brønderslev, mens Pigedivisionen skulle møde Brønderslev og Rønde.
Juniordivisionen, som skulle møde Vejle-Brønderslev, havde tabt 0-8 sidst, men denne gang skulle det gå meget bedre. Holdet bestod af Kevin Nielsen, Tom Sidler, Jakob Larsen, Nicklas Bjerregaard og coach Morten Iskov Christensen.
Kampen startede med to doubler. Den første var Jakob og Nicklas og anden double Tom og Kevin. Jakob og Nicklas tabte 0-3, mens Tom og Kevin tabte 2-3. Begge doubler havde nogle gode modstandere.
Efter doublerne startede Nicklas og Tom med deres singler. Der blev spillet gode bolde og kampene endte med, at Tom tabte 2-3 og Nicklas tabte 1-3. Derefter var det Kevin og Jakob som spillede rigtig godt, idet Kevin vandt 3-2 og Jakob vandt 3-0.
De næste to kampe var igen Tom og Nicklas, hvor Tom vandt 3-2 og Nicklas tabte 0-3, og så var det igen Jakob og Kevin, som begge vandt, hvor Kevin vandt 3-0 og Jakob 3-1.
De næste 2 var Tom og Jakob, hvor Tom vandt 3-0 og Jakob 3-1, og de sidste to kampe var Kevin og Nicklas, der begge tabte 3-1.
Holdkampen endte 6-8 til Vejle-Brønderslev.
Pigedivisionen skulle møde Brønderslev i deres første kamp, som på forhånd var svær, da Brønderslev ligger klart nr. 1 i pigedivisionen.
Holdet bestod kun af Ida Stahlschmidt, Nicoline Andersen og coach Jens Andersen, fordi Helle Andersen havde brækket armen.
Pigerne havde en svær kamp, da dem, de skulle spille mod, var 1 eller 2 år ældre, men pigerne kæmpede deres bedste og i deres første 2 kampe tabte begge 0-3, og så skulle der spilles double, hvor de efter en svær start kæmpede, men desværre tabte 0-3.
I de sidste to kampe kæmpede pigerne deres bedste, men efter mange gode bolde tabte de 0-3 og tabte dermed den første holdkamp 0-5.
Anden holdkamp var imod Rønde, hvor de skulle forsøge at få oprejsning efter den første kamp.
Første kamp var Ida, som spillede rigtig godt og vandt 3-2. Anden kamp var Nicoline, som havde en svær kamp mod en rigtig god spiller. Kampen endte 0-3.
Så skulle pigerne spille double. Det blev en tæt double, som kom ud i femte sæt, men marginalerne var ikke med dem og derfor tabte pigerne 2-3 efter en meget velspillet double.
Så var det tid til den tredje singlekamp, som var Nicoline. Hun spillede en rigtig tæt kamp, og de kom helt ud i femte, hvor marginalerne igen var med Rønde. Det sidste sæt endte 16-18 til Rønde. Sidste kamp var Ida, som havde en svær kamp mod en god spiller. Ida tabte 0-3.
Begge hold ville gerne takke deres coach, fordi de ville tage med ud og hjælpe dem, og også dem der var taget med for at støtte dem.





















































