
Der gik kun omkring fem minutter af førsteholdets kamp for Hirtshals Boldklub mod RGK fra Klarup, før bolden blev banket i modstandernes netmasker af Peter Jensen efter et flot forarbejde af Jesper Ladefoged Andersen.
Dermed håbede nærværende skribent og formentlig flere af de 166 tilskuere, at målfesten fra sidste weekends sejr ville gentage sig, men så godt gik det desværre ikke, idet spillet i resten af første halvleg aldrig rigtig kom i flow.
Derfor formåede holdet fra Klarup også hurtigt at udligne, hvorefter det gik helt galt i begyndelsen af anden halvleg, da gæsterne fik to hurtige scoringer. Bagud 1-3 så kampen desværre i en lang periode ligeså trist ud som vejret.
Heldigvis kom der en reducering til 2-3 og igen af Peter Jensen. Det gav lidt luft og optimisme til hjemmeholdet, der især i kampens sidste minutter tilkæmpede sig nogle store chancer, som med lidt held kunne have givet uafgjort.
Tempoet i slutningen af kampen resulterede dog også i et par gule kort først til Jesper Gravesen og dernæst til Nicolai Andersen. Det blev aldrig klart blandt tilskuerne, hvad sidstnævnte blev udløst af, men formentlig tilråb fra bænken.
Blandt de opmuntrende punkter kan i øvrigt nævnes indskiftningen af Mads Philip Thomsen. Især i kampens aller sidste minutter bidrog den unge spiller særdeles positivt til det høje tempo og chancerne. Ærgerligt derfor med 2-3 på Schlie Arena.
Tidligere denne samme lørdag var der et ikke mindre dramatisk lokalopgør i Serie 3 mellem Hirtshals Boldklub og Tornby IF. Her var Tornby foran det meste af kampen, som ikke desto mindre endte med en sejr på 4-3 til Hirtshals.





















































