
Venner, bekendte og kunstneriske kolleger var torsdag forbi Vendsyssel Teater for at sige farvel til Peter Schrøder, der som direktør og senest kunstnerisk leder har stået i spidsen for teatret gennem 12 år.
Mange har nydt de forestillinger, har har stået i spidsen for, og Schrøder selv har også haft en god tid i Vendsyssel.
– Alting har jo en ende, det er helt naturligt. Det har været en kæmpe oplevelse at være med til at skabe det her, og jeg er dødstolt af at have en stor aktie i det, siger Peter Schrøder.
Han gik fra at være direktør til kunstnerisk leder, da man fra kommunal side valgte en ny model, der betød, at Vendsyssel Teater skulle have én direktør for hele huset. En direktør, som skulle stå for det økonomiske og administrative ansvar. Det var ikke en opgave, der tiltalte Peter Schrøder.
– Mit felt er det kunstneriske. Det er også det, der har min interesse. Så har man fundet en ny og kompetent chef, som jeg selv har peget på, og så valgte jeg at blive kunstnerisk leder, og det syntes kommunen også var en god idé, fortæller han.
Foto: Per Frank Paulsen.
Kilde: TV2 Nord.





















































