Venstre har konstitueret byrådsgruppen i Hjørring Kommune

Poster og taburetter i Hjørring Kommune blev torsdag fordelt ved et gruppemøde i Venstre, hvor næstformand blev lokale Jørgen Christensen.

989
Lokale Jørgen Christensen (V) er medlem af byrådet i Hjørring Kommune. Foto: Arkiv.

Venstres nyvalgte byrådsgruppe har på et møde den 23. november konstitueret sig som følger:

Henrik Jørgensen: Gruppeformand – Byrådsgruppen, 2. Viceborgmester, Næstformand  Økonomiudvalget, Formand for Vendsyssel Teater, Bestyrelsen Hjørring Erhvervscenter.

Jørgen Christensen: Næstformand – Byrådsgruppen, Økonomiudvalget.

Bjarne Mølgaard: Børne, Undervisning og Fritidsudvalget, Udvidet Folkeoplysningsudvalg (§17 stk.4).

Søren Smalbro: Formand Teknik og Miljøudvalget, Repræsentantskabet HMN, Udvalget for By og Landdistriktsudvikling (§17 stk.4).

Claus Mørbak Højrup:  Arbejdsmarked og uddannelsesudvalget, Sundhed, Ældre og Handicapudvalget og Bestyrelsen Hirtshals Havn.

Svenning Christensen: Børne, Undervisning og Fritidsudvalget. Bestyrelsen Hjørring Vandselskab A/S.

Lone Olsen: Sundhed, Ældre og Handicapudvalget.

I øvrigt er det værd at bemærke samtlige medlemmer af den nuværende Byrådsgruppe som var på valg blev genvalgt og forsætter i den nye Byrådsgruppe pr. 1.januar 2018 og den kommende fireårs periode.

Nyvalgt i Venstres Byrådsgruppe er Lone Olsen som kommer fra Tårs.

– Jeg er glad for at vi har kunnet konstituere os til alles tilfredshed på mødet i aften og jeg ser frem til et forsat godt samarbejde i Byrådsgruppen i de kommende fire år, udtaler gruppeformand Henrik Jørgensen.

– Venstre har ikke haft det kommunalvalg som vi havde ønsket os, heller ikke i Hjørring  Kommune og derfor er jeg specielt glad for at vi for første gang i de sidste otte år er med i en konstituering og både har forhandlet os til næstformandsposten i Økonomiudvalget og formandsposten i Teknik og Miljøudvalget, slutter Henrik Jørgensen.


Foto: Arkiv.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments