
Den store og flotte pengegave på 270.000 kroner, som Hirtshals Tennisklub har modtaget fra Hritshals Sparekasses Gavefond, skal bruges til udbygning og forbedring af klubbens faciliteter ved tennisanlægget på Halvejen.
Igennem en målrettet indsats har klubben de senere år fået aktiveret en del flere brugere af klubbens faciliteter. Det drejer sig naturligvis primært om et voksende antal tennisspillere, men også petanquespillere og traveinteresserede bruger mange timer på tennisanlægget flere gange om ugen.
Bestyrelsen valgte at udsætte starten på det omfattende arbejde med klubhuset til november, hvor aktivitetsniveauet på og omkring tennisbaner normalt er på et lavpunkt.Et øjebliksbillede fra Hirtshals Tennisklub fredag den 3. November :- et tømrerfirma er i gang med at fjerne beklædningen i omklædningsrummene.- et VVS-firma arbejder med nye rørføringer, der skal sikre bedre og opdaterede badeforhold.- bestyrelsens medlemmer er i gang med at udskifte døre og vinduer.- en større gruppe af klubbens mest hardcore medlemmer har gang i tennisspillet på 3 baner – og dem der ikke er plads til, går til hånde med praktiske gøremål.Det kan man kalde ægte klubliv ??????
Geplaatst door Hirtshals Tennisklub op vrijdag 3 november 2017
Det er ikke alene medlemmer af klubben og lokale beboere, der kommer på Halvejen, men også turister, gæster fra naboklubberne og ikke mindst børn og unge fra områdets skoler kommer på anlægget.
For nogle år siden lukkede de klubhuset ned om vinteren, men de seneste år er der brugere i klubhuset året rundt. Det stigende antal brugere og ikke mindst om vinteren stiller øgede krav til klubhuset.
Derfor er den flotte gave på de 270.000 kroner fra Hirtshals Sparekasses Gvefond en stor hjælp til klubben, der nu får mulighed for:
- at udbygge og forbedre badefaciliteter
- at udskifte og ændre døre og vinduer, så adgangsforholdene forbedres.
- at udbygge opholdsarealerne og husets terrasse-områder
- at forbedre husets klimaskjold og varmeforsyning
Selv om det er et stort beløb, som bestyrelsen kan råde over via gaven, forsøger klubben at strække midlerne ved brug af frivillig arbejdskraft.
Der er ingen tvivl om, at de forbedrede faciliteter bliver et godt afsæt for de tiltag, bestyrelsen har planer om at gennemføre i 2018, hvor klubben kan fejre 50 års jubilæum.






















































