
Allerede i skolen elskede Martin Rosenkvist samfundsfag og at debattere, hvorved kimen formentlig allerede dengang blev lagt til det nuværende byrådskandidatur for Socialdemokratiet i Hjørring Kommune.
– Jeg har været aktiv i lokalpolitik de sidste tre år, hvor jeg blandt andet har siddet i
bestyrelsen i socialdemokratiet i Sorø. For halvandet år siden flyttede jeg til Hjørring med min forlovede og min datter, fortæller Martin Rosenkvist.
Hans forlovede kommer fra Hjørring. Han fulgte med hjem til byen og kom ind i Socialdemokratiet i Hjørring. Allerede fra starten vidste han, hvad han ville; nemlig at komme i byrådet og være med til at gøre en forskel i Hjørring Kommune.
– Til daglig bor jeg som sagt med min forlovede og min 2-årige datter ude i Herregårdsparken i Hjørring. Jeg studerer på Aalborg Universitet og er i gang med bacheloruddannelsen Politik og Administration. Jeg elsker og brænder for politik og jeg ville elske at have medindflydelse på fremtiden i Hjørring Kommune, så jeg kæmper for en plads i byrådet, fastslår Martin Rosenkvist.
– Husk, at ungdommen er hamrende vigtig. De er vores fremtidige arbejdsmarked og fortjener den bedste start på livet og uddannelseslivet. Vi skal vejlede dem mere, vi skal gøre vilkårene i daginstitutionerne bedre samt forbedre forholdene i skolerne. Udover det så skal vi tage vare på vores ældre, uddyber den unge socialdemokrat.
– Fere og flere vælger plejehjemmene fra, og det er generelt fint nok, hvis det er på grund af de har lyst til at være derhjemme, men hvis grunden er, at de ikke har tillid til vores offentlige plejecentre, fordi at plejen og omsorgen er for nedadgående, så er det en kæmpe udfordring, som der skal gøres noget ved, og det skal gøres nu, inden situationen bliver forværret, fortsætter Martin Rosenkvist.
– Noget af det, som også ligger mig meget på sinde, er daginstitutionerne. I dag har vi alt for mange børn pr. pædagog. Det går udover deres trivsel, udvikling og sociale kompetencer, hvilket er meget forkert at vores børn allerede i starten af livet kommer forkert med i vores samfund, her skal vi gøre en indsats, lyder analysen fra socialdemokraten.

– Jeg er selv far til en pige i vuggestue, og derfor kender jeg problemerne og udfordringerne selv. Vores børn er vores drivkraft, det er dem vi deler alt med, både det sjove og alvorlige. Jeg kan stadig huske min datters første ord som var “Røv røv røv”, dette blev som regel sagt ved træthed, da hun var 6 måneder gammel. Nu er hun knapt to år, så nu hedder da “dada” og “or”, så hun ved godt, hvordan hun får vores opmærksomhed husker Martin Rosenkvist.
– Disse minder må ikke forsvinde i takt med, at daginstitutionerne og især de ansatte bliver max presset og stresset, vi må og skal ind og forbedre vilkårene for vores børn, slutter Martin Rosenkvist.
Frem mod kommunalvalget den 21. november vil vi på den lokale netavis slippe debatten fri og sætte fokus på den lokalpolitik og de politikere, som har indflydelse på livets gang i Hjørring Kommune.





















































