
Der er til sammen seks medarbejdere på genbrugsstationen i Hjørring. Der er til gengæld 11 kommunalpolitikere i bestyrelsen.
Selvom der i år kun bliver holdt tre bestyrelsesmøder, får socialdemokraten Jette Kirkeby, som er medlem af byrådet i Hjørring Kommune, 74.242 kroner om året for at være formand for bestyrelsen, oplyser TV2.
– Ja, det er da en god løn, hvis man regner det sådan ud. Men vi har jo også det politiske ansvar for behandlingen af farligt affald, siger Jette Kirkeby til TV2 Nord.
Hun kan imidlertid ikke huske nogen politiske sager, der er blevet behandlet i bestyrelsen, selv om hun har været formand for bestyrelsen i fire år.

Jette Kirkeby er ifølge TV2 en af de politikere, der har fået sig en givtig post som bestyrelsesformand alene af den grund, at hun er politiker.
På genbrugsstationen i Hjørring har bestyrelsen dog vedtaget, at man i fremtiden vil være færre medlemmer, men lønnen til bestyrelsesformanden er indtil videre uændret. Efter henvendelsen fra TV2 meddeler Jette Kirkeby desuden, at hun selv er af den opfattelse, at hendes løn er for høj.
– Jeg har en aftale med borgmesteren om, at han vil tage initiativ til at starte en dialog med de andre ejerkommuner om at kigge på de her aflønninger for måske at få tilpasset dem, eller i hvert fald lave en vurdering af, om vi får den rigtige betaling, siger Jette Kirkeby afslutningsvis til TV2.
Frem mod kommunalvalget den 21. november vil vi på den lokale netavis slippe debatten fri og sætte fokus på den lokalpolitik og de politikere, som har indflydelse på livets gang i Hjørring Kommune.
Kilde: TV2 Nord og TV2.
Foto: Hjørring Kommune.























































Hvad sker der her ??
Der er kø ved håndvasken 🙂
Spændende at høre hvad meningen er om en situation som denne. Kan den løses uden at velfærden sættes over styr?
Burde Jette’s dialog med borgmesteren ikke have startet op for 4 år siden i stedet for op til valg ?
mon ikke også de får en kop kaffe eller 2
Dette er blot 1 sørgeligt eksempel ud af mange!!
Hvor meget læsearbejde er der så?
Hvor meget efterbehandling er der så?
Hvad er bestyrelsesansvaret værd?
Det er ikke usædvanligt, at man honoreres i den stil for at være bestyrelsesformand i en større virksomhed.
Og hvad ville det koste kommunen hvis de ikke lige havde ham
Det er et godt spørgsmål.
Det er en hende og hvis du læser artiklen ville du orientere dig om sagens sammenhæng, det er altid klogt inden man udtaler sig ?
Der er 6 ansatte ?på det sted hvor beløbet udbetales- masser af miljøregler de ansatte følger- så der kan ikke være det STORE læsearbejde ?
Jane Hedegård ved du det, eller gætter du?
Hvad får bestyrelsesformanden i Nordjyske Bank? Blot til sammenligning.
Jakob Gislund – jeg har læst artiklen ???- og den har været slået op flere steder idag med billede af Jette Kirkeby…. og jeg forstiller mig at den er i Nordjydske idag?
Nu er det IKKE Jydske Bank, som er en “PRIVAT” virksomhed, sagen handler om- men en OFFENTLIG virksomhed som alle skatteborgere yder til- det er jo det der er grotesk?
Læs artiklen så kan vi snakke …..??
Jakob Gislund der er forskel på at være formand for en bank, der ved man der er en løn når man siger ja. En kommunal politiker går frivilligt ind i det stykke arbejde.
Jeg har sandelig også læst den. Det var ikke mig, der kaldte Jette en ham.
Det er en bestyrelsespost i et firma, som besættes. Dertil gives der et honorar. Det er vurderet ud fra, hvad er tilsvarende bestyrelseshverv koster i en ren privat virksomhed.
Der er intet odiøst i dette.
Så Jane Hedegård, sæt dig ind i tingenes tilstand, før du spiller smart ud fra den viden, du kun har fra aviser.
Per Engen
En kommunal politiker påtager sig et hverv i disse offentlige virksomheder. Honoraret herfor er vurderet ud fra, hvad det private giver i lignende virksomheder.
Jakob Gislund – stop dog?
Jeg spiller aldeles ikke smart- ?Du står med den der bedrevidende løftede pegefinger – UFFFFF?… og hermed lukker jeg ned.
Per Engen – lige præcis også mit argument ?
Jakob Gislund et byrådsmedlem får vel løn af kommunen, for at udføre et stykke arbejde. Og når de så får en formandspost, er der jo kamp om at få de poster der er størst indflydelse, og dermed også størst løn. Min nu afdøde svigerfar, var byrådsmedlem i mange år, og dengang fik man et beløb pr. møde. Bestemt ikke i den her størrelses orden.
Jeg tror, og håber, at vores politikere udvælges til de formandsposter, de brænder for. Også uden at have forhåndskundskaber.
Og så gentager jeg gerne, at bestyrelsesansvar koster. Både privat og kommunalt. Og netop miljø-virksomheder kan pludseligt pålægges meget store bøder. Altså et kæmpe ansvar.
Og så kan man have et kæmpe forarbejde til møderne. Det melder artiklen nemlig intet om.
Desuden er honoraret vedtaget for bestyrelsesposten. Ikke for antallet af møder. Hvor mange møder, der var sidste år viser artiklen heller ikke noget om.
Jeg er ikke forarget.
Hold nu op med det pjat,hvis man er utilfreds så stil dog op når der er valg.
Der er jo ikke plads og penge til os alle Jan. ?
Per har du ikke det godt nok,det andet er jo bare pjat
Jo Jan, jeg får det jeg skal ha’. Men jeg tænker engang imellem på hvem mon der har givet dem den bevilling på deres egen løn?
Det er trods alt noget de stiller op til frivilligt.
jo og det er godt der er nogle der ofrer deres tid på det og bag efter får tæsk af vælgerne.
Nu tror jeg altså også dette handler om,at vi får at høre hvor store aflønninger og gyldne håndtryk der bliver givet indenfor politik og direktører,og vi alm lønmodtagere,pensionister,arbejdsløse syge unge handicappede,kan jo så spørge os selv om vi får valuta for den løn vi gir dem? Jeg kan da godt undres indimellem,og komme til at tænke levebrødspolitiker?
Pamperi kan åbenbart ikke ses med det blotte øje når bare partibogen er i orden :-/
nu er jo sådan jeg har ikke en partibog,men vi har jo hver sin mening om tingene.
Jan ja og det er nok godt det samme. Men når der “kun” kan blive til eń gang rengøring på tre uger, til pensionister og de kan komme i bad eń gang om ugen, kan man jo godt undres.
Det der med bad og rengøring bruges jo efter hånden hvergang,
Jan Andersson ja for det passer sku.
ja det kan da godt være, den linie har vi hørt i mange år efterhånden
Jan har du nogensinde selv prøvet at få hjælp fra den kommunale hjemmehjælp ? De sølle piger må ingenting, for der er ikke tid, de skal hurtigt hen til den næste i rækken. Jeg får selv hjælp og er da glad for det der er tid til. Da jeg var yngre, gik vi og troede, at når vi betalte skat hele livet, var der til noget velfærd når vi blev ældre. Men vorherre til hest.
Per du ved jo godt at jeg er på arbejdsmarkedet endnu og to år frem,jeg ved da udmærket at hjemmeplejen løber stærkt ser det hverdag
Jan , kunne de penge så ikke være brugt på en anden måde ? 25,000 for et enkelt møde er da ikke i orden.
Jo Per men de penge strækker jo ikke langt,der skal mere til
Der er jo flere levebrøds politikere end den ene.
Jamen er det ikke os selv som udpeger dem til byrådet ,ved at give dem en stemme
Jo men ikke med henblik på at de skal stjæle fra os.
Per hvis nu du kom i byrådet og fik tildelt en formandspost,vil du så sige det gør jeg gratis,,,tvivler
Jan de må da gerne kigge på hvad der er rimeligt. Og de stiller jo frivilligt op. Socialdemokratiet, er det ikke et arbejder parti.
Per der er gået en gratis arbejdende politiker tabt i dig
Jan Andersson du kan da vel for fanden ikke se det rimelige i, 1: et projekt med 6 ansatte skal have en bestyrelse på 11 medlemmer. 2: At man hæver over 74000 for 3 bestyrelsesmøder, vel at mærke højst sandsynligt i arbejdstiden UDEN løntræk. Hvis du kan se det rimelige i det, ser det sku værre ud end jeg havde frygtet :-/
Finn du er da vist en værre hidsig prop,
Nej. Men jeg synes tingene skal have sin rimelighed, og det er dette her ikke. Vågn op og se realistisk på tingene 😉
Hvis nu det havde været en anden politiker fra et andet parti er holdningen den samme
Jan Andersson tak. ?
Ja det havde det helt sikkert.
Det har altid været fint som politiker at beskæftige sig med tekniske sager og få betalt for det. Af en eller anden grund er der ikke penge i arbejdet med kulturelle forhold som teater, kunstmuseum og historisk museum.
Der må være generalforsamling en gang om året med valg til bestyrelsen. Hvem har mulighed for at stille op? Hvad siger vedtægterne? Hvem fastsætter honoraret? Det lyder meget lukket.
Derfor velfærden ikke hænger sammen. Det har intet med de stakkels flygtninge at gøre, men de blegfede, griske danskere. Det er godt nok flot.
Naturligvis har det med muhammedanerne at gøre.
33.000.000.000kr om året (2014-tal) bruges der på dem, hvert år.
Det er 75.000kr 440.000 gange.
Åeee Ja de evige søde engle som altid gør tingne rigtit og altid har sit på det rene. Håber fanme den røde gloria kunne falde ned om halsen og kvæle dem langsåmt. Alene den udtalse ” Jeg har en aftale med borgmesteren om, at han vil tage initiativ til at starte en dialog med de andre ejerkommuner om at kigge på de her aflønninger for måske at få tilpasset dem ” …. Med de ANDRE Ejerkomuner… ??????
Smagløst !! Når Hjørring Kommunebruger vores penge på den måde.forstår man sandelig godt, at der må spares på velfærden 🙁
Det er da nogle billige møder de holder i Hjørring kommune.
Politiker lede
ja ja Ole vi har jo heldigvis hver vores mening
Sugerøret kan åbenbart ikke blive stort nok.