Velbesøgt valgtræf i Park Vendia

Mange var mødt frem mandag aften til Mediernes Valgaften i Park Vendia.

305

FlaskePostens samarbejdspartner TV2 Nord var mandag aften gået sammen med blandt andet P4 Nordjylland om at arrangere Valgtræf 2017 med overskriften Mediernes Valgaften.

Mange var da også mødt frem til det velorganiserede valgtræf, hvor alle spidskandidaterne fra de forskellige partier var repræsenteret. Der var også stor opbakning fra de øvrige opstillede kandidater.

Åbningsspørgsmålet til spidskandidaterne lød således: Hvad er det første, du vil gøre, hvis du bliver borgmester? Alle var enige om, at det er vigtigt at fortsætte det gode samarbejde i byrådet, så mange forslag gik på at invitere til tværpolitiske møder.

Michael Vajhøj ville dog starte med en tur til Køge. Morten Fussinger ville til gengæld lukke kommunen, fordi han mente, der i så fald havde været valgsvindel. Henrik Jørgensen er bestemt også interesseret i at fortsætte det gode samarbejde, men vil dog arbejde på et kursskifte efter mange år med et socialdemokratisk styre.

Herefter var der mange gode spørgsmål fra salen. Blandt andet blev spidskandidaterne bedt om at tage stilling til ældrepleje, tilskud til pasning af eget barn, rent drikkevand, sundhed og arbejdsmarkedspolitik.

I pausen blev standene flittigt besøgt, og alle kandidater fik mulighed for at få en snak med de fremmødte.

Hele debatten foregik i en god tone, med kærlige drillerier og respekt for hinanden kandidaterne imellem. For i bund og grund er alle enige om, at Hjørring Kommune er et godt sted at bo og være.


Frem mod kommunalvalget den 21. november vil vi på den lokale netavis slippe debatten fri og sætte fokus på den lokalpolitik og de politikere, som har indflydelse på livets gang i Hjørring Kommune.


Foto: Hanne Hvidegaard.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments