Festivitas efter dobbelt oprykning hos Hirtshals Boldklub

Assisterende træner for førsteholdet Morten Lund Bering fortæller om en fantastisk sejr over Birkelse og fortjent oprykning for førsteholdet hos Hirtshals Boldklub.

766

En fantastisk sejr lørdag førte som tidligere omtalt til den oprykning til Jyllandsserien, som trænerteam og spillere hos førsteholdet havde ventet på i over én uge hos Hirtshals Boldklub. Forinden havde andetholdet som bekendt sikret sig oprykning til Serie 2.

– Sidste hjemmekamp tabte vi desværre 0-3, så vi var tvunget til at vinde lørdag. Vi spillede da også en god kamp, hvor vi for en gangs skyld kommer foran med 1-0 efter et flot angreb, fortæller assisterende træner Morten Lund Bering.

– Birkelse kommer på 1-1, hvorefter vi mister lidt momentum. Mads Sejrskild hiver en fantastisk redning op på et straffespark kort før pausen, og da vi scorer til 2-1 inden pausen, har vi klart overskuddet i anden halvleg. Vi lukker kampen til 3-1, inden de reducerer i de sidste minutter, uddyber den forståeligt nok tilfredse assisterende træner.

– Jeg vil sige, at kampen aldrig rigtig blev spændende, da vi var bare mindst ét niveau over Birkelse. En halv sæson, som må betegnes som en af se bedste, måske dén bedste, i klubbens historie. Sammenholdet er stort lige nu i klubben, og jeg tror på, at det er én af grundene til to styk oprykning. Vi er én enhed og bredden er stor i hele seniorafdelingen, konkluderer Morten Lund Bering.


Kolde øl i massevis til sejrherrene fra Hirtshals Boldklub.

– Klart fortjent oprykning til jyllandsserien, da vi har vist i mange kampe, at når vi rammer dagen, så er vi mindst et niveau over alle de andre hold. Derudover er det dejligt, at FFI’s købeprojekt ikke gav dem en oprykning – det er vi meget tilpas med, tilføjer med et stort smil Morten Lund Bering.

Endnu en gang et kæmpe tillykke til alle hos Hirtshals Boldklub her fra FlaskePosten!

Link til første artikel: Hurra for dobbelt oprykning hos Hirtshals Boldklub

1 Kommentar
Inline Feedbacks
View all comments
8 år siden

Samt deres Oldboys vandt VM og deres 3 hold blev oppe ⚽️