
Efter endt valgmøde i Vendsyssel Teater tog størstedelen af partiformændende direkte videre til endnu et vælgermøde i aften.
Her var det Landbo Nord der i samarbejde med Grøn Gas havde inviteret til valgmøde.
Aftenens emne blev naturligvis alternative energiformer.
De fremmødte kandidater havde en kort præsentationsrunde inden der blev tid til debat.
Debatten kom mange veje rundt om alternative energiformer: Vindmøller, biogas og solenergi. Det er virkelig et emne der skiller vandene, da ingen ønsker nogen af delene i deres baghave.
Henrik Jørgensen (V) kunne meddele, at der ikke kom flere vindmøller en de nu budgetterede. Med hensyn til biogasanlæg er der en lovmæssig tilladelse til opførelsen af mindre anlæg, men hvad med infrastrukturen? Den hænger kommunen på.
Henrik Jørgensen kom ligeledes ind på, at landbruget i dag er en industri, men hvor hører den hjemme i Landbrugspolitik? Miljøpolitik eller Industri/erhvervs politik? Dette er ikke blevet vurderet for mange år siden, hvor den enkelte landmand selvfølgelig skulle have lov til at udvide.
Jørgen Kjølby som har en ejendom ved Guldager kunne fortælle, at han i dag, uanset hvor han bevæger sig rundt om sin ejendom har udsigt til en flok vindmøller, og når han sætter sig på terrassen bliver han blændet af solcelleanlæget i Taars.
Frem mod det næste kommunalvalg, der finder sted den 21. november, vil vi på den lokale webavis slippe debatten fri og sætte fokus på den lokalpolitik og de politikere, som har indflydelse på livets gang i Hjørring Kommune.






















































