Flot uddannelsesmesse afviklet på SkoleCenter Hirtshals

På adskillige stande fortalte elever fra 9. årgang om deres praktikperiode, hvor de havde prøvet kræfter med realiteternes verden udenfor SkoleCenter Hirtshals.

165

SkoleCenter Hirtshals har for andet år afholdt uddannelsesmesse for 9. årgang. Udgangspunktet var, at alle elever på årgangen har været i erhvervspraktik i uge 40.

– En praktikplads eleverne selv har været ude at søge. Det lykkedes at få 62 aftaler i hus på under én uge, fortæller Gry Bruun Hartmann Handest.

– Formålet med uddannelsesprojektet er blandt andet at ruste vores unge mennesker bedre i deres valg af ungdomsuddannelse og senere uddannelse, uddyber Gry Bruun Hartmann Handest.

På messen havde hver elev en stand, hvor de med ord, billeder og genstande, hvormed de pitchede eller fortaltefor gæsterne på messen om deres oplevelser fra mødet med den virkelige verden.

– Uddannelsesprojektet ser vi som en betydningsfuld mellemregning for vores elever på deres vej videre ud i livet, slutter Gry Bruun Hartmann Handest.

Samtidig sender hun en stor tak til virksomheder, institutioner, UU og andre samarbejdspartnere for, at projektet lykkedes.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments