Vindstød af stormstyrke i det nordvestlige Vendsyssel

DMI har nu udsendt varsel om risiko for vindstød af stormstyrke også onsdag i det nordvestlige Vendsyssel.

1247

DMI advarer om risiko for vindstød af stormstyrke i flere nordjyske kommuner. Vinden er allerede tirsdag hård, men tiltager igen onsdag middag.

Varslet er gældende for Jammerbugt, Thisted, Lemvig, Frederikshavn og Hjørring og er gyldigt fra den 4. oktober 12:00 til den 5. oktober kl. 00:00.

Der er risiko for kuling 14-20 meter i sekundet fra vest med vindstød af stormstyrke 25-28 meter i sekundet.

Vindstød af stormstyrke medfører at tagsten blæser ned, store grene knækker, træer kan vælte og spærre tog-  og vejstrækninger. Der er stor sandsynlighed for, at broer må lukkes for trafik.

Vinden måles i skrivende stund til 18,4 m/s med vindstød på 23,3 m/s på Hirtshals Havn.


Foto: Catwizle Production.

Kilde: DMI & TV2 Nord.

26 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments
8 år siden

Skrækkeligt forvrænget foto- alt for voldsom Photoshop – det flotte Vesterhaw har da aldrig haft de farver

8 år siden
Reply to  Jane Hedegård

Heldigvis deles den holdning ikke af ledelsen hos Hirtshals Havn. 😉

8 år siden
Reply to  Jane Hedegård

Heldigvis bruger fotografen ikke photoshop.?

8 år siden
Reply to  Jane Hedegård

Jens Kranen – jamen hvordan kan en bølge få sådanne farver ?

8 år siden
Reply to  Jane Hedegård

Solopgang i december

8 år siden
Reply to  Jane Hedegård

Super flot foto

8 år siden

Flot billede – træls vejr

8 år siden

Føles friskt på Fyrklit! 😉

8 år siden

Det er da bare en frisk sommerbrise i Hirtshals ?

8 år siden

Dejligt, vi trænger til at få renset og jævnet stranden!

8 år siden

Super flot billede

8 år siden

FlaskePostens freelance fotograf Jens Kranen fra Catwizle Production har da også solgt en lille håndfuld af den slags til Hirtshals Havn. ????️

8 år siden

Det er dejligt… frisk luft er altid godt

8 år siden

Mette Gaust afsted med dig ❤

8 år siden

Flot billede

8 år siden

Christian Wig

Skide flot foto, uanset hvor solen står op ☀️

8 år siden

Jens Kranen udstiller sine skønne billeder fra 1. November på Galleriet Strandvejen 7, Tornby

8 år siden

DET har vi skam mærket !!

8 år siden

Lidt vind og håber vi kommer til Norge i morgen.

8 år siden

Mette Nørgaard Pedersen, Eyritt Johannessen og Carina Ejstrup…..

8 år siden

Her er allerede storm ?

8 år siden

?⛈? man er vel nordjyde og vejr er vel kun et spørgsmål om påklædning ????men lorte sommerhus vejr

HADER stormvejr …

8 år siden

Fantastisk billede

8 år siden

Hold på hatten!! 🙂 🙂