Fra Fortuna Hjørring til Manchester City

Nadia Nadim er torsdag blevet præsenteret som ny spiller i den storsatsende engelske topklub Manchester City.

287

Efter nytår skifter Nadia Nadim fra Portland Thorns til storklubben Manchester City. Nadim har skrevet under på en kontrakt med klubben, der løber frem til udgangen af 2019.

Efter Nadia Nadim torsdag blev præsenteret som ny spiller, har klubben i stor stil budt hende velkommen på klubbens hjemmeside og sociale medier. I en video viser hun sin nye trøje frem – trøje nummer 10.

Det engelske mesterhold satser stort på kvindefodbold, og sidste forår blev verdens bedste kvindelige spiller Carli Lloyd hentet til klubben. Der er også store forventninger til Nadim i Manchester City.

– Vi har kigget på hende, siden hun spillede i Fortuna. Vi har holdt øje med hende, mens hun var hos Portland, og vi tog også over til EM-slutrunden for at se hende, og mødes med hende, fortæller klubbens cheftræner Nick Cushing på hjemmesiden.

Foto og video: Manchester City.

Kilde: TV2 Nord.

 

6 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments

Frank Lind Hjermitslev

Snart Claras tur 🙂

Ja vi starter lige med Fortuna

8 år siden

Kristoffer Martensen har du set at hun spiller i Portland hvor du er ⚽️⚽️⚽️

8 år siden

Troede hun spillede i Fortuna ?

8 år siden

Det er godt gået Nadia og hver gang jeg ser dit glade ansigt minder du mig om Masi som jeg trænede I flere år Tårs Ugilt.
En glad og vellidt dreng fra Afganistan der nød stor respekt blandt skole kammerater og i fodboldklubben. Han blev dog ikke landshold spiller, så gad vide hvor han er Idag ?