Hirtshals Boldklubs Old Boys sluttede som suveræn vinder af turneringen Vendelboerne

Mandag aften kunne spillerne på Old Boys holdet fortjent løfte pokalen efter en fremragende sæson for Hirtshals Boldklub.

1229

Allerede i næstsidste spillerunde sikrede Old Boys spillerne fra Hirtshals Boldklub sig førstepladsen og slutter med 50 points for 21 kampe.

Kampen mandag aften mod Taars havde således ikke den store betydning. Opgøret blev spillet på Hirtshals Boldklubs fantastiske kunstgræsbane. Hirtshals kom foran 2-0 på 2 hovedstødsmål af Jesper Poulsen, på flotte oplæg fra først Thomas Hahn og dernæst Jacob Holm. Herefter havde Hirtshals mange chancer til at score yderligere og især Thomas Tomo Sørensen havde store problemer med at få bolden det sidste stykke over stregen.

– Det lykkedes dog for ham at score til 3-0, inden Thomas Hahn lukkede kampen med en scoring til 4-0. Kampens spiller blev højrebacken Jacob Holm, som har spillet en helt enestående sæson. Forsvaret har været solidt og holdet har kun lukket 9 mål ind i 21 kampe, fortæller træner Bob Andersen.

Hirtshals Boldklub vandt også turneringen de to foregående år, og pokalen er dermed klubbens ejendom og vil snart pynte i klubhuset på Søndergade. En flot bedrift af det store trænerteam, Bob Andersen, Jesper Larsen, Jesper Therkelsen og Thomas Burger Nielsen, som har styret holdet sikkert igennem sæsonen med mange forskellige spillere.

Hirtshals er nu kvalificeret til VM-turneringen, som spilles i oktober måned mod hold fra turneringerne Nordjysk Fodboldliga og Østvendsyssel.

4 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments
8 år siden

Armen jeg er stolt Jacob Holm

8 år siden

Jacob Holm aka damp toget.

Et mål og et op læg Thomas Hahn?? Kunne du nok have fortalt i går

8 år siden

Hahn er ikke typen der har brug at tage æren for den slags. #hattrickhelt#captain#duskylderpengetilbødekassen