Fortuna leverer 10 spillere til landsholdet for U23

Fortunas formand Jette Andersen er forståeligt stolt over at kunne levere en halv snes spillere til landsholdet for U23.

84
Jette Andersen er formand i Fortuna Hjørring. Foto: Arkiv.

Ud af en trup på 18 til det danske U23 kvindelandshold leverer Fortuna Hjørring denne gang ikke færre end 10 spillere.

– I Fortuna kan vi betragte det som et godt tegn på, at den nye politik, vi har indledt, fungerer. Vi vil frem over i højere grad satse på danske talenter, og jeg er ikke i tvivl om, at vi i løbet af ganske kort tid kommer til at opleve disse talenter på det danske A-landshold, siger Fortunas formand Jette Andersen.

– Det er fantastisk for klubben, og det er garanteret også en god oplevelse for pigerne. Til lykke med det, tilføjer Jette Andersen.

Pigerne er kaldt til samling i forbindelse med landskampen mod Finland, der spilles søndag den 10. september kl. 12:00 i Ballerup Idrætspark.

De 10 Fortuna-spillere er:

Caroline Møller, Caroline Rask, Ida Guldager, Laura Frank, Louise Ringsing, Luna Gewitz, Maria Lindblad Christensen, Sara Thrige, Sarah Dyrehauge Hansen og Signe Bruun.

Foruden de 10 fra Fortuna er der udtaget 3 fra BSF, 2 fra VSK Århus samt en fra Brøndby, Kolding Q og Odense Q.

 

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments