
Som nogle af FlaskePostens læsere måske har set på Kanal Frederikshavn, så er foreningen Dansk Julemands Laug blevet kritiseret af en kollega fra Frederikshavn (se link nederst).
Byens lokale julemand, og bestyrelsesmedlem i Dansk Julemands Laug, Jakob Gislund, tager imidlertid kritikken med sindsro:
– Det er korrekt, at Dansk Julemands Laug blev nødt til at trække sig ud af Årets Juleby i Frederikshavn dette forår, men grundene er noget større og flere end det, som beskrives i artiklen, hvilket Kjeld Rye udmærket ved, udtaler Jakob Gislund.
– Vi har taget til efterretning, at en gruppe mennesker ønsker at danne en forening, der består af juleunderholdere, og det skal de være meget velkomne til. Vi vil ikke forsøge at modarbejde den forening. Og vi er ikke bange for den. Vi er en forening for Danmarks flotteste og dygtigste Julemænd, Nissemødre og nisser. Og vi ved, at lidt konkurrence bare gør os mere skarpe på vores opgave, fastslår Jakob Gislund.
Bonus-Info: Dansk Julemands Laug blev stiftet i 1994. Alle medlemmer har afleveret Børneattest, og der er omkring 150 medlemmer i foreningen.























































Jacob Gislund mener grundene er større en det der står i artiklen i Kanal Frederikshavn det er korrekt.. Men kunne jo ikke ligge referater og breve ind i en artikel.. Så det er korrekt at grundene var større.. Men det var internt i Dansk Julemands Laug…og det kunne der jo ikke gøres noget ved..