De Gyldne Løver fejrer 50 års fødselsdag på Vendelbohus

Tirsdag den 24. oktober er det nøjagtig 50 år siden, at “De Gyldne Løver” spillede for første gang på “Løven”. Det skal fejres med en fødselsdagskoncert på Vendelbohus.

1004

Da de rundede 45 års uafbrudt musikalsk underholdning og rakkerliv på landevejene, sagde de stop i 2012.

Den populære og folkekære folkemusikgruppe De Gyldne Løver med base i Hjørring. Og det stop har de overholdt. Et ord er et ord på de kanter. Men nu samles Løverne igen for to korte bemærkninger.

I år er det nemlig runde 50 år siden, gruppen spillede for allerførste gang. Og på utallige opfordringer fra nær og fjern skal det fejres. Og det bliver det ved to fødselsdagskoncerter – den 24. oktober på Vendelbohus i Hjørring, hvor foreningen ”I morgen er det jul, mor”, står som arrangør.

Og den 27. oktober er det så Skråen på Nordkraft i Aalborg, der byder Løverne velkomne. For – som vi husker det: De er ikke, som de andre!

De Gyldne Løver – 50 års fødselsdag – Tirsdag den 24. oktober kl. 19.30 (billetsalget startet).

Kilde: Musikforeningen “I morgen er det jul, mor”

Køb billetter her: Billetten

6 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments
8 år siden

Var med fra starten. Det var en fest

8 år siden

Jeg var fest gæst på Den Gyldne Løve, hver tirsdag, fra de startede og mange år frem. En del af dem spillede også om torsdagen, jazz, de kaldte sig Teachers All Stars! De var jo lærere! Igen nogle af dem var med i Dreamland Hot Seven, også jazz. De havde dig også en enkelt typograf med, en af mine tidligere arbejdskammerater!

8 år siden

Tillykke til de gyldne løver

8 år siden

Kristoffer Gaardahl

8 år siden
Reply to  Jess Jensen

Skal vi ikke ha 4 billetter

8 år siden

Ak- det var herligt da de spillede på “Den gyldne løve” hver tirsdag – og for os der var unge dengang, var det virkelig nyt og fantastisk Og tænk de var skolelærerepå nær Kalle ….
Tillykke med jubilæum- og tanker til Jens Bjørn der ikke er blandt os mere