Weekenden bød på endnu et stort stævne hos Hirtshals Rideklub

Endnu en af sommerens store stævneweekender blev lørdag og søndag gennemført med succes hos Hirtshals Rideklub på Landlyst.

198
Hirtshals Rideklub har ikke bare stævner og sommerskole på Landlyst, men tager nu også tøjlerne ved torvemarkederne på Jepsens Plads. Foto: Arkiv.

Som noget helt nyt var der i lørdag mulighed for at ride en Derby-klasse ved stævnet hos Hirtshals Rideklub.

– Til trods for, at dette var et nyt initiativ, havde vi intet ringere end 6 pony- & 9 hesteequipager, som havde mod på, at starte denne klasse. Det er vi utrolig glade for, fortæller formand Michael Andreasen fra Hirtshals Rideklub.

– Derudover trak Derbyet mange tilskuere til, hvilket vi også er glade for. Vi kan allerede nu løfte sløret for, at stævneudvalget går i tænkeboks, for at videreudvikle dette koncept, lyder det lovende fra Michael Andreasen.

Weekenden bød naturligvis også på almindelige springklasser, hvor det var en fornøjelse at se, hvordan både store og små gør flotte figurer på springbanen ved Landlyst. Traditionen tro blev stævnet også afviklet med cupklasser, hvor en del af cupvinderne måtte en tur i søen.

– Tusind tak til alle, som har deltaget i dette stævne, uanset om I har startet hos os, været tilskuere, hjælpere eller har arbejdet bag kulissen. Vi sætter kæmpe stor pris på jer alle sammen, fortsætter Michael Andreasen.

Kun ved fælles hjælp har klubben kunnet stable et stævne på denne størrelse på benene. De kan med stolthed sige, at det er lykkes med succes.

– Også en stor tak til vores campister fra Bjergby Rideklub, som er kommet med rigtig mange startere og har været aktive hjælpere under hele stævnet, lyder det videre fra formanden.

– Vi håber, at I og alle andre, der har lagt vejen forbi os her i weekenden, har hygget jer hos os, slutter formanden for Hirtshals Rideklub.

Link til stævnets resultater: Dansk Ride Forbund

Foto: Hirtshals Rideklub.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments