Arrangørerne er nu klar med Dana Cup 2017

Om kun få dage indledes Dana Cup nr. 36 med tale af borgmesteren og musikalsk underholdning for de op imod 20.000 unge fodboldspillere, der skal spille i og omkring Hjørring.

21

Omkring 15.-20.000 unge fodboldspillere indtager i den kommende weekend Hjørring og mandag den 24. juli kl. 19 starter de åbningsoptoget fra Park Vendia til Nord Energi Arena. Ved 20-tiden er bagtroppen inde på arenaen og åbningsarrangementet er i gang.

Spillere fra 45 nationer er med i årets Dana Cup, og i ugens løbe spilles der en lang række ”landskampe”.

Det bliver – traditionen tro – borgmester Arne Boelt, der holder åbningstalen og ”skyder” Dana Cup i gang.

Der bliver en del oplevelser omkring åbningen.

Mens deltagerne i optoget går fra Park Vendia kl. 19 er der adskillige, der har sneget sig ude om og ind på Nord Energi Arena.

Her bliver de fra kl. 18:50 underholdt af Kat Stephie, der kommer med artister og dansere. En fodboldjonglør demonstrerer sin færdigheder på plænen, og der drysser faldskærmsudspringere ned fra en forhåbentlig blå himmel.

Kl. 20:15 holder borgmesteren sin åbningstale, og den følges op af koncert med CitiBoys.

Efter den koncert er der ekstra underholdning. Mandag aften spiller Danmarks kvindelandshold mod Norge ved EM i Holland. Den kamp begynder kl. 20:45.

Dana Cup har med stor velvilje fra UEFA, TV” og CoyDan fået tilladelse til at vi den på storskærm på stadion. Den vises også på storskærmen i Park Vendia.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments