
Kampen søndag startede, som tidligere omtalt, egentlig godt for Vendsyssel Håndbold, som kom foran, men i løbet af 1. halvleg fik Roskilde lukket ned for hjemmeholdet i Hirtshals Idrætscenter.
Efter 20 minutter førte Roskilde således med 10-7, men resten af halvlegen fik gæsterne ikke scoret, hvorefter hjemmeholdet kunne gå til pause helt lige med stillingen 10-10. Efter den gode afslutning på 1. halvleg havde de fleste i hallen en god fornemmelse og var godt tilfredse med det, som de havde set, noterer klubben da også på sin egen hjemmeside.
Desværre var starten på 2. halvleg katastrofal, hvor hjemmeholdet tabte de første 3 minutter med 4 mål og var således bagud 10-14. Spillerne fik holdet kæmpet tilbage til 12-14, men herfra trak Roskilde fra Vendsyssel. Efter 45 minutter stod der derfor 14-20 på tavlen.
Det var en periode, hvor hjemmeholdet ikke gik mod mål, samt lavede for mange personlige fejl, som var med til at forære gæsterne en masse kontraer. Efter 60 minutter stod der 20-27 på den nye måltavle i Hirtshals Idrætscenter. Dermed blev det heller ikke denne gang, at Vendsyssel Håndbold tog point fra Roskilde.

Kampens fighter kåret af publikum blev Anna Lillesø, som også blev topscorer med 9 mål.
Bestyrelsesformand Jens Lund Madsen, der selv i sponsorløbet trådte en sejr hjem til Vendsyssel Håndbold samt Team Hirtshals Havn og Handel, takker i øvrigt dags dato for den gode opbakning søndag i Hirtshals Idrætscenter.
– Vi tager arbejdshandskerne på og knokler frem til næste kamp. Glæder mig til gensyn med Hirtshals Idrætscenter, hvor vi kommer til at levere bedre, fastslår Jens Lund Madsen.
– I bund og grund en god dag på trods af nederlag til Roskilde. Alt udover kampen forløb, som vi kunne have ønsket. Grunden til denne succes skal tilskrives alle dem, som hjalp til med at få dagen til at lykkes, og særligt en stor tak til HH80, som var med til at lave en masse arbejde i kulissen, som gjorde, at alle gæsterne kunne få en god oplevelse, lyder det uddybende fra direktør Jan Hansen.
Der var da også masser af aktiviteter den forgangne søndag i Hirtshals Idrætscenter, hvor der var VIP arrangement for klubbens sponsorer før kampen samt altså spinning, der som nævnt gav sejr til en viljestærk Jens Lund Madsen.






















































