Gunhild Nicolajsen klarede depression og arbejder nu på Nordsøen Oceanarium

Når man ikke har et arbejde, mister man noget af sin identitet, siger Gunhild Nicolajsen, der med hjælp fra en mentor er tilbage i job på Nordsøen Oceanarium.

22

Gunhild Nicolajsen var en glad og smilende kvinde, der klarede jobbet som butiksassistent, mens hun holdt sammen på familien og gav en hjælpende hånd, når vennerne havde brug for det. Lige indtil den dag, hvor hun for fjerde gang gik ned med en depression.

I dag er Gunhild Nicolajsen på 43 år en del af teamet i cafeen på Nordsøen Oceanarium i Hirtshals. Tilbage i ordinært job og en bunke erfaringer rigere efter 10 år i systemet. Hun tilskriver den mentor, som Hjørring Kommune knyttede hende til, en afgørende betydning for, at hun rejste sig igen, skriver Avisen.dk.

Hjørring Kommune har nemlig, som tidligere omtalt på FlaskePosten, investeret i alt 125 millioner i strategien over fire år og kan halvvejs konstatere, at omkring 600 ledige er kommet i gang, mens udgifterne til overførselsindkomster er dalet betragteligt.

For Gunhild Nicolajsen blev mentoren en helt central nøgleperson i flere forskellige situationer. Mentoren var den opmuntrende stemme i telefonen efter en træls dag, uddyber Avisen.dk.

– Det er en befrielse ikke længere at skulle til møder på jobcentret. Det kunne godt være et pres. Når man ikke har et arbejde, mister man noget af sin identitet, siger Gundhild Nicolajsen.

Læs hele artiklen her: “Jeg oplevede forståelse for første gang”

Foto: Privat.

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments