
Af Nicklas Bjerregaard
Bordtennisklubben B75
Efter sejren fredag spillede B75 allerede lørdag igen kamp i Stigadivision på hjemmebane mod Næstved.
B75 stillede i en stærk opstilling med den egyptiske landsholdspiller Khaled Assar og franske Simon Soulard, som til dagligt bor i Horne. Dernæst den bedste svenske juniorspiller Simon Söderlund og den bedste grønlandske spiller Ivik Nielsen, som også bor i Horne, samt træner Alex Doleux. Næstved stillede med Andreas Dilling, som er Danmarks bedste juniorspiller, samt kineseren Li Moding, Kasper Rasmussen og Henrik Johansson.
Første kamp var Khaled mod Andreas, hvor der var mange gode bolde, men med sejr på 3-1 til Khaled. Anden kamp var Simon Soulard mod Henrik, hvor Simon var bagud 0-2 og kom tilbage og vandt 3-2. Tredje kamp var Simon Söderlund mod Li Moding, hvor det blev en tæt kamp med mange gode bolde. Simon vandt 3-2.
Fjerde kamp var Ivik mod Kasper. En svær kamp for Ivik, som ellers kæmpede bravt, men tabte desværre 0-3. Femte kamp var Khaled mod Li Moding. En god kamp, hvor Khaled spillede rigtig godt og vandt 3-0.
Sjette kamp var Simon Söderlund mod Andreas. De to bedste fra hver deres land i samme årgang, men Simon spillede godt og vandt 3-1.
Spillerne og publikum var glade og tilfredse med 5-1 til B75. Ligeså var coach Alex meget glad for sine spilleres præstationer.
B75 i 1. Division
Lørdag spille B75 også 1. Division i Frederiksborgcentret mod Brønshøj og Virum. B75 stillede med Martin Lund,Mindaugas Steponkus, Emil Jangvik og Mahmoud Helmy, og Santa Šul som holdleder.
Første kamp var mod Brønshøj, som endte 4-4, hvor Mahmoud vandt to Martin og Emil vandt en. Mindaugas vandt ikke nogen, men der blev spillet gode kampe og masser af gode bolde.
Anden kamp var mod Virum, hvor B75 stillede uden Martin. Derfor var B75 allerede bagud 0-2 og tabte 3-5, idet Mindaugas vandt en og Mahmoud vandt to.
Spillerne var tilfredse, selvom de var bagud 0-2 ved kampstart, men der blev altid heppet fra de andre og de havde altid troen på hinanden.
B75 i 2. Division
Denne lørdag spillede den lokale bordtennisklub også i 2. Division i Brønderslev, hvor de skulle spille mod Sisu BTK og hjemmeholdet Brønderslev.
B75 stillede med Daniel Christensen, Andreas Rokkjær, Morten Iskov og Jens Rosenbaum og Lars Rokkjær som coach.
Første kamp var mod Sisu BTK, som endte 1-8 til Sisu efter to tabte doubler og Jens som den eneste vandt en kamp 3-1, men Sisu er også et stærkt hold med mange gode spillere.
Anden kamp var mod Brønderslev, som endte 7-7 efter, at Andreas og Daniel vandt deres doubler og Daniel vandt alle hans tre kampe, mens Jens vandt 2 og Morten vandt 1 og Andreas desværre ikke vandt nogle kampe, selv om han var tæt på og spillede mange gode kampe.
Spillerne var tilfredse og træner Lars Rokkjær var også godt tilfreds med spillernes insats både inde og uden for banen, hvor der blev heppet meget på hinanden. Spillerne havde en god holdånd.






















































