Ivik Nielsen fra B75 har vundet den store Kvickly Cup i Ribe

I weekenden var blandt andet hele det grønlandske "landshold" samlet til Kvickly Cup i Ribe. Ivik Nielsen fra B75 vandt U21 A.

49

Den blot 18-årige Ivik Nielsen fra den lokale bordtennsklub B75 stillede i weekenden op i klassen U21 elite, hvor han var den højest ratede spiller fra det grønlandske “landshold” ved et stævne i Danmark.

– Jeg vandt, afslørede Ivik Nielsen søndag overfor Sermitsiaq.AG.

Ivik Nielsen er dog en beskeden ung mand, der ikke skruer forventningerne op. Han har spillet bordtennis, siden han var 8 år gammel, Sermitsiaq.AG.

– Jeg har kunnet lide sporten, siden jeg var lille, fordi min familie også spillede bordtennis. Det var godt for mig at have min far som træner – han var rigtig god dengang, fortæller Ivik Nielsen med rødder i Grønland.

Til Kvickly Cup i Ribe deltog 440 spillere.


Fakta om Ivik

Ivik Nielsen har boet i Danmark i tre et halvt år, først i Randers og nu i Hirtshals. Han har gået på efterskole, men lige nu laver han ikke andet end at spille for klubben B 75 i Danmarks bedste række.


Kilde: Sermitsiaq.AG og Jyske Vestkysten.

Foto: Mindaugas Steponkus fra B75.

 

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments