Endelig igen en målfest for Jyllandsserien på Schlie Arena

Hvorvidt førsteholdet hos Hirtshals Boldklub i næste sæson fortsætter i Jyllandsserien, hvilket vist er tvivlsomt, eller spiller i Serie 1, gør for så vidt ikke så meget, hvis de kan fortsætte søndagens gode takter fra kampen på Schlie Arena.

30

I programmet havde Martin Eriksen på forhånd skrevet, at førsteholdets kamp i Jyllandsserien ville blive tæt mod Birkelse.

Det blev den dog heldigvis aldrig, da det lokale førstehold fra start lagde ud med aggressive angreb og solidt styret forsvarsspil.

Efter bare fem minutters spil sikrede Jesper Ladefoged føringen med den første scoring, hvorefter der i alt blev lavet seks mål af henholdsvis Jesper Gravesen, Martin Thomsen og Frederik Thomsen. Topscorer blev dog førstnævnte Jesper Ladefoged. Desuden var der store chancer til blandt andre Peter Jensen og Martin Thomsen.

At Birkelse undervejs fik scoret et par gange, hvilket reducerede hjemmeholdets sejr til 6-2, kunne alle vist godt leve med på Schlie Arena.

Allerede i tirsdagens pokalkamp mod Sæby spillede Kim Bærentsen på 30 år i øvrigt sin kamp nr. 250 for Hirtshals Boldklub. Derfor var der flotte blomster til ham fra klubben og tillige et stort tillykke her fra os på FlaskePosten.

Afslutningsvis skal det også bemærkes, at det med sæsonens sidste kamp blev til en afsked med cheftræner Mads Pedersen, der har fået trænerjob hos HI.

Ligeledes bliver det til afsked på førsteholdet med spillende assistent Mike Petersen og målmand Steffen Ledet. Alle tre ønskes god vind fremover!

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments