B75 til DM for ungdom i Roskilde

I den forgangne weekend var  der tre trænere og fem spillere fra B75 med, som havde kvalificeret sig til DM.

24

Af Nicklas Bjerregaard
Bordtennisklubben B75

Spillerne var Xenia Rindom, Andreas Andersen, Ivik Nielsen, Kevin Nielsen, Jakob Larsen, Ida Stahlschmidt samt coachene Martin Lund, Peter Sundbæk  og Morten Iskov.

Alle spillerne havde trænet meget og der blev arrangeret ekstra træninger op til DM. Spillerne havde glædet sig til, at de kom til den store hal og var også lidt små nervøse for, hvordan det ville gå. Det blev til tre guldmedaljer og en bronze og alle præsterede det bedste, de kunne.

Resultaterne var følgende: Jakob Larsen gik ikke videre i puljen for drenge, men spillede drengedouble med Kevin, hvor de kom til kvartfinalen.

Kevin Nielsen kom til 1/8 delsfinalen for drenge og kom til kvartfinalen med Jakob i drengedouble. Andreas Andersen gik ikke videre fra puljen for drenge, men kom til 1/8 delsfinalen for yngre drenge. Ivik Nielsen kom til første runde i U21 og kom til anden runde i junior.

Ida Stahlschmidt: gik ikke videre fra puljen for yngre pige, men vandt bronze med Anna Ansø fra Hjallerup i yngre pigedouble.

Xenia Rindom vandt pigerækken og vandt mixdouble med Daniel Simonsen fra Hillerød og vandt pigedouble med Thea Nielsen fra Søhøjlandet.

Alle spillere var stolte af at have kvalificeret sig til DM og var også stolte af deres resultater. Spillerne var også taknemmelige over, at coachene var med, og de kunne ikke have fået de samme resultater uden dem

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments