
Efter sidste års dyk i medlemstallet er Dansk Arbejder Idrætsforbund nu tilbage for fuld styrke, idet nye medlemstal fra viser en fremgang på 4.889 medlemmer. Forbundet har dermed den næsthøjeste fremgang i hele Dansk Idrætsforbund Forbund kun overgået af Dansk Svømmeunion.
En af de nye foreninger er Hirtshals Dartklub, som er startet i 2015 og har meldt sig ind i DAI.
– Der har ikke været noget at pege fingre ad. Vi kan ringe til alle, og så kommer de og hjælper. Vi er glade for, at vi har fået sådan en modtagelse i DAI, fortæller Torben Holm Jensen, som er formand i foreningen, til Dansk Arbejder Idrætsforbund.
Formand Torben Holm Jensen.
Klubben blev startet i august 2015 – på en meget klassisk måde for nye foreninger.
– Vi holder til nede ved Hotel Skagerak, sådan lige ved Jyes Bagbutik. Ejeren kom med et stykke papir og spurgte, om vi ville være med til at starte en klub, fordi vi spillede meget af det der Mickey Mouse på værtshuset. Det synes jeg lød som en god idé, siger Torben Holm Jensen og fortæller, at foreningen allerede har fået et godt forhold til en forening i lokalområdet.
– Vi har spillet mod Sonny og dem ude fra Børglum af flere gange, og vi har også allerede fået et godt venskab med dem. Vi skal også ud og besøge dem. Næste år melder vi os til turneringen, men i første omgang er vi syv mand, som tager til regionsmesterskabet i Brønderslev på lørdag. Vi får nok røvfuld, men skide være med det, siger Torben Holm Jensen.
Lørdag og søndag i denne weekend skal spillere fra Hirtshals Dartklub i øvrigt afsted til Regionsmesterskaber 2016. Resultaterne herfra glæder vi os til at bringe på FlaskePosten.
Kilde: DAI























































