
Partrederiet Beinur i Hirtshals har som flere gange omtalt her på den lokale webavis forlængst bestilt et nyt pelagisk fiskefartøj til at afløse den ældre HG 62 Beinur.
Det nye fartøj skal leveres fuldt udstyret i juli 2016 til den pæne sum af omkring 215 millioner kroner. Skroget er bygget i Gdansk i Polen, men anløb som foromtalt lørdag formiddag Skagen Havn.
Fartøjet skal nemlig her hos Karstensens Skibsværft udstyres med alt det nyeste af maskineri, udstyr og udrustning. Det nye pelagiske fartøj er designet af værftet, men det er blevet til i et tæt samarbejde med rederiet.
Den lokale webavis havde selvfølgelig i dagens anledning fået udstationeret Henning Hansen ved HG 62 Beinurs anløb til Skagen Havn. Den skarpe fotograf arbejder også freelance for vores samarbejdspartner FiskerForum.
End ikke det faktum, at fartøjet i sagens natur var på slæb, kunne fjerne den majestætiske skønhed ved så flot et skib. Højt liggende i vandet blev det nænsomt bugseret på plads i Skagen.
Link til den seneste af flere artikler: Nybygget HG 62 Beinur er på vej mod Skagen





















































